Nieuwe tekst laten schrijven

Niets is zo lastig als over jezelf of je werk schrijven. Je gaat te snel de diepte in, propt de tekst vol jargon of bent juist te bescheiden. De onbevangen pen van een externe tekstschrijver werkt verfrissend.

Ik buig je boodschap soepel om;

  • van wat jij wilt vertellen
  • naar wat je lezer graag wil weten.

Hiervoor vraag ik je de oren van het hoofd, het liefst tijdens een interview.

Interview

Jij vertelt vol vuur over je bedrijf, weet alles van je vakgebied en bent trots op het prachtige product dat je verkoopt. Tijdens een interview breng je dit veel beter op mij over dan wanneer je het eerst zelf opschrijft. In een gesprek van ongeveer een uur krijg ik de belangrijkste informatie los.

Echte boodschap ontleden

Ik vraag dóór: niet alleen het wie, wat en hoe, maar vooral WAAROM? Dat is toch uiteindelijk wat je lezers willen weten?

  • Ik neem geen genoegen met het merk verf waarmee je schildert, maar wil duidelijk maken WAAROM je voor die verf kiest.
  • Ik benoem niet alleen dat je een voordelig onderhoudsabonnement aanbiedt, maar vooral WAAROM dat zo’n slimme investering is.
  • En niet dat je in 1995 een opleiding tot schilder afrondde, maar WAAROM je al die jaren al staat te kwasten.

Kortom: WAAROM moeten ze bij jou zijn (en niet bij de concurrent)?

Ik pel net zo lang tot ik je échte boodschap heb ontleed. En die serveer ik vervolgens in de vorm van een smakelijk verhaal.

Jouw verhaal.

Nieuwsgierig?

 

Wat heb ik van jou nodig?

Natuurlijk neem ik je het ‘zware’ werk uit handen. Maar het gaat over jouw bedrijf. Dus hoe nauwer je bij het schrijfproces betrokken bent, hoe beter het eindresultaat. Bij grotere schrijfopdrachten stuur ik je bijvoorbeeld een vragenlijst voorafgaand aan het interview. Dan kun je alvast nadenken over wat jou uniek maakt, welke schrijfstijl bij jouw lezers past en met welke zoekwoorden je graag vindbaar wilt zijn in Google. Ik ontvang graag eerdere communicatie-uitingen en andere informatie die je al op papier hebt. Want: hoe vollediger jouw inbreng, hoe sterker de tekst.

Facebook Twitter Google+ Linkedin
Deel deze pagina op:

Blog

Zoekwoordenonderzoek gedaan, artikel voor je lezers geschreven, maar waar laat je nu dat zoekwoord?

Wat is het juiste moment om een tekstschrijver in te schakelen? En wat heeft Lorem Ipsum daar mee te maken?

Traag en vaag: de ingrediënten voor een (zakelijke) tekst die niet gelezen wordt. Ik maak het je gemakkelijk om actiever te schrijven met een simpele tip: de zombietest!

Nieuwsbrief

Van der Wolf Tekst
Rosanne van der Wolf • Tobias Asserstraat 8 • 2806 HH • Gouda
06 49 73 49 51 • rosanne@vanderwolftekst.nl

Van der Wolf Tekst
Rosanne van der Wolf
Tobias Asserstraat 8
2806 HH • Gouda
06 49 73 49 51
rosanne@vanderwolftekst.nl

Algemene voorwaarden | © 2018 - 2020 Van der Wolf Tekst