26-07-2018

Mini SEO-checklist: waar laat je dat zoekwoord?

Je hebt een zoekwoordenonderzoek gedaan, een interessant artikel voor je lezers geschreven, maar waar laat je nu dat zoekwoord?

Stop ‘m lekker in je:

  • Hoofdmenu
     
  • URL
    Het webadres: hoe verder aan het begin, hoe beter.
     
  • Paginatitel (H1)
    Liefst aan het begin
     
  • Tekst 
    Richtlijn: één keer in de eerste 100 woorden, verder ook synoniemen en gerelateerde termen gebruiken
     
  • Linktekst
    Van links die naar de pagina linken
     
  • Afbeeldingen
    Bestandsnaam, alt-tag. Lees ook: Meer plaatjes dan praatjes?
     
  • Metatags
    In ieder geval de title-tag. Lees ook: Metatags: de contactadvertenties van je website
     

Klaar met lezen? Start!



Reacties

Reageer als eerste


Reageer
Facebook Twitter Google+ Linkedin
Deel deze pagina op:

Blog

Zoekwoordenonderzoek gedaan, artikel voor je lezers geschreven, maar waar laat je nu dat zoekwoord?

Wat is het juiste moment om een tekstschrijver in te schakelen? En wat heeft Lorem Ipsum daar mee te maken?

Traag en vaag: de ingrediënten voor een (zakelijke) tekst die niet gelezen wordt. Ik maak het je gemakkelijk om actiever te schrijven met een simpele tip: de zombietest!

Nieuwsbrief

Van der Wolf Tekst
Rosanne van der Wolf • Tobias Asserstraat 8 • 2806 HH • Gouda
06 49 73 49 51 • rosanne@vanderwolftekst.nl

Van der Wolf Tekst
Rosanne van der Wolf
Tobias Asserstraat 8
2806 HH • Gouda
06 49 73 49 51
rosanne@vanderwolftekst.nl

Algemene voorwaarden | © 2018 - 2020 Van der Wolf Tekst