21-01-2020

Help je potentële klant deze 5 hobbels over

Hoppakee, je website is online. En nu maar wachten tot ze bellen, die klanten.
Maar ze moeten nogal wat hobbels over, voor ze je écht bellen. En ze hebben al zo weinig tijd.
Welke hobbels moet je potentiële klant over?

Mag ik je even voorstellen?

Dit is Sjors. Een willekeurige potentiële klant van je. Zoals je ziet is zijn concentratie niet optimaal. Elke hobbel in de weg is er dus één te veel. Wat kun je doen om de weg voor hem glad te strijken?

Hobbel 1: Verschijnen in Google

Tuurlijk, je staat vast ‘ergens in Google’. Misschien zelfs bovenaan, als je je bedrijfsnaam intikt. Maar waar zoekt Sjors naar?

Wat gebeurt er als je [jouw product of dienst] + [plaatsnaam Sjors] invoert?

De eerste hobbel is natuurlijk dat je website boven moet drijven als Sjors aan het zoeken is. En dat hij de omschrijving bij de zoekresultaten ook nog zó interessant vindt dat hij doorklikt.

Hobbel 2: Vind ik hier wat ik zoek?

Zodra Sjors je website binnenhobbelt, beslist hij binnen 10 seconden of je website de moeite waard is.

Vind ik hier het antwoord op mijn vraag?
De oplossing voor mijn probleem?

Dat moet meteen duidelijk zijn. Het kost hem slechts één klik om je website te sluiten.

Hobbel 3: Heb ik zin om dit te gaan lezen?

Hoe goed je product of dienst ook aansluit op Sjors’ behoefte: als hij al afhaakt na de eerste zin zal je hem nooit overtuigen. Sleur hem de tekst in met een goeie kop en sterk begin, waarin je de belangrijkste boodschap al weggeeft. Bouw de tekst zo op, dat hij als vanzelf van het ene naar het andere antwoord op zijn vragen rolt. En besteed voldoende aandacht aan de opmaak, zodat het lekker wegleest.

Hobbel 4: Ben ik overtuigd?

Heeft je duidelijke verhaal zijn twijfels weggenomen? Gelooft hij wat er staat en dat jij de beste oplossing hebt voor zijn probleem?
Maak je verhaal nog overtuigender met reviews van tevreden klanten.

Hobbel 5: Bellen of bestellen

Nu moet Sjors nog daadwerkelijk de telefoon pakken of het bestelformulier invullen. Maak dit dus zo gemakkelijk mogelijk. Nodig hem letterlijk uit om dat te doen (call-to-action) en zorg dat het formulier of telefoonnummer binnen handbereik is.

Goede teksten vlakken deze hobbels af

Je voelde 'm al aankomen: goede webteksten kunnen deze vijf hobbels afvlakken. Van stuiter-met-je-hoofd-tegen-het-plafond-verkeersdrempel tot kleine oneffenheid waar je vering niet van opkijkt.

Hulp nodig bij het gladstrijken van je online oprijlaan?



Reacties

Reageer als eerste


Reageer
Facebook Twitter Google+ Linkedin
Deel deze pagina op:

Blog

Zoekwoordenonderzoek gedaan, artikel voor je lezers geschreven, maar waar laat je nu dat zoekwoord?

Wat is het juiste moment om een tekstschrijver in te schakelen? En wat heeft Lorem Ipsum daar mee te maken?

Traag en vaag: de ingrediënten voor een (zakelijke) tekst die niet gelezen wordt. Ik maak het je gemakkelijk om actiever te schrijven met een simpele tip: de zombietest!

Nieuwsbrief

Van der Wolf Tekst
Rosanne van der Wolf • Tobias Asserstraat 8 • 2806 HH • Gouda
06 49 73 49 51 • rosanne@vanderwolftekst.nl

Van der Wolf Tekst
Rosanne van der Wolf
Tobias Asserstraat 8
2806 HH • Gouda
06 49 73 49 51
rosanne@vanderwolftekst.nl

Algemene voorwaarden | © 2018 - 2020 Van der Wolf Tekst